Somosir eiland, Tobameer di. 24 juli 2012

24 juli 2012 - Simanindo, Indonesië

Om 5u opgestaan om kleding te wassen. Wekker was niet nodig. Werd fijn wakker gemaakt door de imam van de plaatselijke moskee.
Om 6.30u. ontbeten in het hotel. Om 7.30u begonnen we een prachtige excursie op en rond het schitterend blauwgroene Tobameer. Per boot gingen we naar het eiland Samosir, waar kleurrijke Toba Batak dorpjes gevestigd zijn. Op het eiland bezochten we het Ambarita Batakdorp, welke een gekende archeologische ontmoeting plaats heeft voor de Koning van Siallagan, welke vooral diende als plaats waar de dorpsoudsten verzamelden en recht uitspraken. Aan de Noordkant van het eiland bezochten we het dorp Simanindo en bekend staat om haar prachtige traditionele Batak Toba huizen, en vooral dat van Koning Sidauruk, welk nu een museum is. Daarna zijn. we naar Tao eiland gevaren voor de lunch. Vervolgens voer de boot naar het dorp Tomok, waar we via een wandeling maakten naar de 200 jaar oude sarcophaag van Koning Sidabutar. Vervolgens voer de boot terug naar de ons hotel Inna in Parapat. Het was weliswaar en bewolkte dag met een spatje regen, maar onvergetelijk mooi. S'avonds bij ' Hong Kong' nog heerlijke ifu mie goreng telor gegeten met een bintang biertje erbi (E4)j; Untung di Indonesia! :-D

1. A. van de Wiel:
    25 juli 2012
    Hoi papa, wij zitten hier fijn. Zo te lezen vermaken jullie je super.
    Krijg maar geen buikpijn van al die lekkere sate's.
    groetjes vanuit een zonnig zeeland.
    quint oma marlin en opa