Kuta, Bali, woensdag 8 augustus 2012

9 augustus 2012 - Sanur, Indonesië

Heerlijk geslapen afgelopen nacht. Het is 6u in de ochtend als we opstaan. Na een goed ontbijt in het hotelcomplex nemen we de eerste de beste taxi naar Kuta. We vragen altijd om een meter in de taxi, geen verrassingen achteraf en een gecertificeerde chauffeur.
76K rupiah verder stappen we aan het strand uit. Jacky is deze keer op de vroege ochtend de beste negotiator, en na een absurd prijsvoorstel voor de strandstoelen, sluiten we dag-pact bij een tentje verderop.
Heerlijk, het zonnen, lezen en nutteloos zijn kan beginnen.
Ik heb gezonde trek vandaag bestel rond de klok van 11.30am een lekker nasi goreng aan het strandtentje die lekker op het strand door 2 heel lieve vrouwen voor je wordt klaargemaakt.
S.middags herhaal ik het recept nog een keer in de mie goreng variant; selemat makkan!
Om de verworven calorieen niet te veel kans te geven mij op een Belanda goreng te doen gaan lijken trekking ik mijn stoute schoenen aan en neem ik een cursus boarden. De laatste keer dat ik succesvol op een plank heb gestaan was Biarritz einde jaren 80, desalniettemin lukt het mij nog redelijk mijn evenwicht te bewaren. Een en al fun in de golven en Jonni de teacher is een heel leuke jongen vent van 19.
Hij komt uit Sumatra en is met zijn gitaartje en liedjes een rasechte womanizer.
S'avonds eten we weer heerlijk bij een tentje in Kuta, een supergoede T-bonesteak met gegrilde maiskolf, vegetables en fries.
Met de taxi retour naar Sanur, sluiten we een fijne stranddag af rond de klok van 23.30u

1. A. van de Wiel:
    9 augustus 2012
    Hoi Rob, wat allemaal een belevenis dit allemaal te mogen
    meemaken. Wij vinden dat je het ook hebt verdiend na al die jaren.
    Hier kun je nog heel veel jaren van genieten ......
    Wat betreft de kinderen ik denk dat ze blij zijn hun vader weer te zien.Wat gaat zo'n vakantie toch vlug voorbij. Wij zijn nog bezig om misschien naar Portugal te gaan maar hebben hier en daar verplichtingen dus moeten even kijken. Wat was 1 of 2 sept wat we vrij moeten houden voor jou anders boeken we rond die periode.
    Komend weekend gaan we fietsen (arrangement verrassing papa) hotel Delft. We willen dan fietsen naar Den Haag Scheveningen en Wassenaarslag. Het beloofd warm te worden dus dat is boffen. We hopen dat jullie nog fijne dagen mogen beleven en kijk vooral de laatste dagen goed uit want we hebben je graag heel terug.ook Jacky natuurlijk jullie zijn een gouden koppel wat de vrienschap betreft. Liefs van ons Papa en mama en groetjes aan Jacky. Pamaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. A. van de Wiel:
    9 augustus 2012
    Lieve broer en vriend van de familie,
    Wat een prachtige verhalen en wat een mooie belevenissen. Ik vind het prachtig dit te lezen en doet me denken aan alles wat ik zelf heb gezien in het prachtige land Indonesie.

Nou buddies......enjoy your stay en tot de volgende xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx