Padang Bay, Bali, Zondag 12 augustus 2012

12 augustus 2012 - Manggis, Indonesië

Vanmorgen vroeg ontbeten. Vandaag staat er een trip naar Padang Bay op het programma om te gaan snorkelen. Dit wordt mijn eerste open water avontuur sinds ik in 2004 in Turkije met windsurfing onfortuinlijk op een zeeschildpad ben gecrashed en mijn voeten openhaalde op het koraal.

Jacky gaat diven bij een eiland nabij Sanur, en zijn boot was helaas al fully booked.
Om 9.15 am, na het indisch koffiekwartiertje, word ik opgehaald door Wayan die freelance chauffeurt en gidst.
Hij spreekt goed engels en duits en we hebben als snel veel gespreksstof.
Sjaun en Amanda, een jong, pas getrouwd stel uit Melbourne, Australia zitten ook aan boord van de minivan en zijn al even aardig.
Heel relaxed praten we over van alles en nog wat en als wrl halverwege zijn heb ik een aardig beelden van de innings-systematiek, het zorgstelsel en de algehele economische situatie in Australia.

Onderweg stoppen we nog even bij een tempel maar die haalt het eerlijkheidshalve niet bij wat we eerder op Java en Sumatra zijn tegengekomen.

Als we later bij de Blue lagoon, Padang Bay aankomen wordt duidelijk waarom je hier een uurtje voor moét rijden: een azuurblauw/groene zee en wit strand, als een plaatje uit een tijdschrift.

Na een flesje water gedronken te hebben en instructie over het snorkelgebied, lopen we naar de traditionele vissersboot en stappen met de uitrusting aan boord. Onderweg gooien we nog een trollerhengel uit, maar het is al te laat op de ochtend voor de Blue Marlinfish.

Op de eerste locatie duken we het water in en wat ik dan zien overtreft mijn stoutste verwachtingen: Alle kleuren vissen en koraal die je kunt bedenken zijn hier voor je neergelegd.Als iemand niet wenst dat dit bewaard blijft is hij/zijn echt knettergek, dit is onbetaalbaar.....
Sjaun en Amanda genieten ook zichtbaar en maken foto's van ons onderweg water.
Tonijn, babyreefshark, trompetvissen, mahi mahi, alles zie je er...
Ik kom tijd, ogen en lucht tekort.. nu weet ik het zeker: weer een nieuwe hobby.